Spring is here!

16 september 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Eindelijk is hier dan ook de lente begonnen, aangezien ik de zomer in Nederland vrijwel heb overgeslagen. Wordt het nu ook wel tijd voor een beetje meer zon! (In de winter is het hier 13 graden maar regent het elke dag....)

Aangezien de lente is aangebroken betekend het ook dat alle trips op het punt van beginnen staan. Zo heb ik samen met een ander Nederlands meisje bedacht om Naar de ALL BLACKS game te gaan afgelopen weekend op 7 september. en ben ik dit weekend naar Rotorua geweest.

Ookal ben ik zelf geen rugbyer of weet hoe het spel in elkaar zit toch was de game een super toffe ervaring om naar toe te gaan, het is hier in Nieuw-Zeeland een belangrijk deel van de cultuur en iedereen leeft dan ook compleet naar de wedstrijd toe, dat zie op de dag zelf alleen al aan alle mensen die in tenue rond lopen. Na de wedstrijd die in Hamilton plaats vond zijn we eer terug gereden naar Auckland en zijn we met bijna de hele groep nog wezen stappen in Auckland. (de groep was uitgegroeid tot 35 man....)

Datzelfde weekend ben ik ook verhuist naar een nieuwe en goedkopere kamer, het ligt iets meer buiten het centrum, maar ik woon naast het treinstation dus ben snel in de stad en ook wat sneller op mijn stage.

Op de doordeweekse avonden doe ik ook genoeg leuke dingen, zo kook ik regelmatig met andere. Niet alleen met huisgenootjes, maar ook met vrienden die wel in het centrum wonen, super gezellig. of we houden een spelletjes avond met een mini Monopoly spel.

Dit weekend heb ik een trip gemaakt naar Rotorua, een dorp wat op 3 uur rijden ten zuiden van Auckland ligt. Doordat het een gebied is met veel geisers en hot pools, stinkt het er altijd naar rote eieren. daar wen je naar een paar uur overigens ook wel aan. Aangekomen in Rotorua moesten weg gelijk onze zwemspullen pakken omdat we gingen raften!! een super toffe ervaring want we gingen van een van de  hoogste watervallen waar commercieel op wordt geraakt af. Helaas voor mij ben ik daar helaas niet helemaal heel uitgekomen, Doordat ik iemand zijn hoofd hard tegen mijn kin aan kreeg brak er een stukje van mijn tand af... (dat wordt een tandarts bezoekje..)

Vandaag onze laatste dag in Rotorua, zijn we naar een Maori village geweest en hebben we daar een tour gehad best interessant om te horen over hun wijzen van leven en hun cultuur. Vervolgens zijn we met de bus naar een volgend punt gereden waar we met een gondel omhoog gingen daar daar gingen we met zijn alle in een soort karts de berg af. Dit heb ik overigens even overgeslagen, ik had nog beetje hoofdpijn van de klap van gisteren. (de jongens binnen de groep waren erg blij met mijn ticket). vervolgens hebben we de bus weer terug naar Auckland gepakt, waar ik nu weer lekker op mijn eigen kamertje zit.

liefs,

Willemijn

RotoruaRotorua

1. Annette:
    16 september 2019
    Hi Willemijn, wat ben je aan het genieten van alle bijzondere trips! Fijn dat je nieuwe kamer je goed bevalt! Geniet maar met volle teugen! Herinneringen pakt niemand je meer af! Liefs Annette
  2. Karen:
    25 september 2019
    Hoop dat je tandartsbezoekje mee valt!