Laaste dagen zuidereiland

25 januari 2020 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Na 5,5 week komt nu ook mijn zuidereiland reis aan het einde. Wat ben ik blij dat ik dit heb mogen en kunnen doen. Ik heb zoveel leuke en bijzondere mensen ontmoeten, vrienden mogen maken en fantastische avonturen mogen beleven.

Mijn laatste dagen op het zuidereiland ben ik nog een keer terug gegaan naar kaikoura, en heb ik een een whale watch tour gedaan. En stiekem hoe klein kaikoura ook is, het toch een van mijn favorite plekjes op het zuidereiland😍. Ook heb ik nog een dagje in Christchurch doorgebracht, een stad die ik in eerste instantie niet super leuk vond maar de langer je er bent de meer ik de stad op zijn eigen manier ben gaan waarderen.

Een stad die na zware aardbevingen nog steeds alles aan herbouwen is. Maar zoals een van mijn buschauffeurs zei, ze kunnen nu de stad helemaal opnieuw ontwerpen naar hoe ze zelf willen. En die creativiteit is goed terug te zien in de gebouwen, activiteiten die je er kan doen en alle kunst die je verspreid door de stad kunt vinden.

Vanavond vlieg ik terug naar Auckland om daar definitief mijn reis af te sluiten. Er komen 3 drukke maar leuke dagen aan, in de stad waar ik 5 maanden heb mogen wonen.

Liefs,

Willemijn

1. Ria:
    25 januari 2020
    Succes en goede reis naar huis!
  2. Annette:
    26 januari 2020
    Geniet nog even van je laatste dagen daar en hele goeie terug reis!
    We horen je verhalen graag in NL!! Liefs Annette