Kaikoura, Nelson en marhua

30 december 2019 - Franz Josef, Nieuw-Zeeland

Afgelopen dagen heb ik veel gedaan en gezien. 21 december heb ik de bus naar kaikoura gepakt, deze plaats staat bekend om het walvis, dolfijn en zonhond spotten. Mijn plan was dan ook om een whalewatch te gaan doen, maar die werd helaas tot 4x toe gecanceld vanwege een te wilde zee.

De dag daarna zijn we doorgereden naar picton, en heb ik samen met wat andere mensen van mijn bus een hike gedaan van 15km. En na de hike heb ik samen met een ander Nederlands meisjes dat ik al kende vanuit Auckland gekookt en gegeten.

Hierna zijn we naar Nelson gereden, hier ben ik uitgestapt, en heb ik kerst geviert. Het is gek dat het 24/25 graden was, maar ook best lekker om gewoon de 2 dagen lang aan een zwembad te kunnen zitten en niks te doen.

Daarna zij we door gereden naast marahau, ookwel bekend als abel tasman! Het was hier zo mooi, ik heb eerst 11.5km gewandeld en daarna ben ik vanaf dat punt terug gekayakt naar de plek waar we hebben overnacht. Deze zee was hier zo blauwe, en we hebben tijdens het kayaken allemaal zeehonden gezien.

De dag daarna zijn we vroeg vertrokken naar Franz Josef, dit is intotaal zo'n 7uur rijden, dus we hebben eigenlijk de hele dag in de bus gezeten. Wel hebben we wat korte tussenstops gemaakt, bij de pancake rocks, zijn naar een winkel/fabriek waar ze allemaal sieraden met de hand maken van de jade steen. Om vervolgens te eindigen in Frans Josef.

De volgende dag bleven we in Franz Josef, hier had ik na heel veel twijfel besloten om een skydive te gaan doen... Samen met een reisgenoot zijn zou ik dit gaan die, zij was helaas 2 vliegtuigen eerder dan ik, en heeft de skydive gedaan, en vanwege veranderend weer en werd mijn skydive gecanceld...

Wellicht dat ik het nog ergens anders kan gaan doen!

Inmiddels zijn we onderweg naar wanaka, en zal ik tijdens nieuw jaar in Queenstown zijn.

Liefs,

Willemijn

1. Annette:
    30 december 2019
    Tjongejonge Willemijn, wat heb je alweer veel gezien en gedaan! Wel gek om met Kerst ergens anders te zijn en dan nog in de warmte! We associëren Kerst altijd met kou en sneeuw, dat was in NL ook niet zo! Jammer dat je er dit jaar niet bij was! Jij bent al veel eerder in het nieuwe jaar dan wij! Ook zo gek! Maak er maar een mooi feestje van! Liefs Annette