Deel 2 nieuw zeeland, zuiderland

20 december 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Hey hey,

Afgelopen woensdag heb ik na 5 maanden mijn stage afgerond. Dat betekend dus dat ik aan het tweede deel van mijn reis ga beginnen, ik zal komende 5 weken rondtrekken op het zuidereiland!

Gisteren ben ik aangekomen in Christchurch, waar ik mijn reis begin. Gister heb ik niet veel gedaan was rond 15.00 in mijn hostel heb wat boodschappen gedaan en heb wat in het hostel gechilled. Vandaag ben ik de stad gaan verkennen, zo ben ik naar het Canterbury museum geweest, heb ik door de stad gelopen en heb ik de cathedral die in 2011 is verwoest door de aardbeving gezien.

Het is een heel apart gezicht dat in de stad nog steeds zoveel te schade te zien is van de aardbeving.

Morgen ochtend vroeg pak ik de bus naar kaikoura, daar verblijf ik een nacht en dan ga ik door naar picton en daarna Nelson waar ik ben tijdens kerst.

Liefs,

Willemijn

​​​

1. Marlien:
    20 december 2019
    Ha Willy, wat n verhalen heb je toch elke keer! Zo leuk om te horen wat je allemaal doet! Wel gek dat t nu echt alweer de laatste weken zijn, wat vliegt de tijd! Nog maar even goed van genieten daar! En fijne kerstdagen!! Liefs Marlien
  2. Annemieke:
    20 december 2019
    De tijd vliegt inderdaad. Geniet er nog lekker van zo een mooi land bijzonder natuur mensen cultuur en natuurlijk hele fijne kerstdagen alvast 🤩 wauw X
  3. Annette:
    20 december 2019
    Hi Willemijn, heerlijk voor je nu nog een paar weken rondreizen! Daar waar de wind je naar toe blaast, of heb je een redelijk vaste route uitgestippeld? Ben benieuwd of het heel anders is dan het Noorder Eiland?
    Ik heb ons traditionele koekhuis weer klaar! En zal je een foto appen. Geniet van de komende weken en tot gauw weer in NL liefs Annette
  4. Willemijn van bazel:
    21 december 2019
    Heyy, helaas heb ik mijn route vrijwel vast moeten leggen, omdat het hier hoog seizoen is en al heel veel hostel vol begonnen te raken.
    Heb nog niet zoveel van zuid gezien, maar als goed is zou het zeker aardig anders moeten zijn. Zullen de komende weken gaan zien😊
  5. Liesbeth:
    25 december 2019
    Geniet nog even en mooie ervaring.
    Groetjes Liesbeth