Laatste weken stage

4 december 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

De laatste 2 weken van mijn stage zijn nu echt ingegaan! dat betekent ook dat mijn terugkomst in nederland steeds dichterbij gaat komen.. Aan de ene kant een fijn idee om iedereen thuis dus weer snel te kunnen zien en knuffelen en aan de andere kant ga ik dit prachtige land toch ook wel een beetje missen!

Afgelopen weken heb ik ook weer genoeg dingen ondernomen, zo ben ik twee weken geleden samen met 2 vriendin voor een weekend naar wellington gevolgen (even voor jullie gevoel met de bus zouden we 12uur onderweg zijn geweest). een super leuke stad stiekem vond ik het zelf leuker dan Auckland. d stad is veel kleiner en gezellig staatjes zonder auto's. Ook is het een hele creatieve stad over kan je super mooie muurschilderingen zien, en het nationaal museum van Nieuw-Zeeland is in Wellington gevestigd. naast dat we dat allemaal hebben bekeken zijn we ook naar de weta film studios geweest, zij hebben voor films als Lord of the rings en The Hobbit alles gemaakt aan kostuums en decor, en we hebben een rondleiding gehad op een deel van de set die ze gebruiken voor het maken van Thunderbirds (voor de mensen die het überhaupt kennen). Verder hebben we in wellington genoten van al het lekkere eten wat te verkrijgen is en het weer wat ook zeker niet tegen zat.

WellingtonWellington Wellington Weta Studios

Afgelopen weekend ben ik gewoon in Auckland gebleven, zaterdag heb ik mij thuis nuttig gemaakt, en ben ik naar het strand geweest! aangezien we hier nu hard naar de zomer gaan kunnen we hier elk weekend lekker naar het strand of in het park chillen. zondag ben ik samen met 4 andere naar Waiheke Island geweest. een eiland voor de kust van Auckland wat bekend staat om zijn vele wijngaarden, hier hebben we (elektrische)fietsen gehuurd en heerlijk de hele dag rond gefietst.

Uiteindelijk hebben we ongeveer 40km gefietst, en hier kennen we niet zoals in Nederland alleen maar vlak land, dus blij dat mijn fiets elektrisch was. was ik zeker!

Voor komend weekend staat dus tongariro Crossing op de planning, een dag hike die we zondag gaan lopen van minstens 6uur lang. een aangezien ik al bijna 5 maanden niet heb gesport ben ik benieuwd hoe ik dat ga overleven...

Liefs,

Willemijn

1. Annette:
    4 december 2019
    Lieve Willemijn, wat heb je weer heerlijk veel gezellige dingen gedaan! Weet je al waar je naar toe gaat reizen als je stage klaar is? Want je hebt van Nieuw Zeeland al heel veel gezien, of zijn er toch nog plaatsen waar je graag heen wil? Bora Bora of de Fiji eilanden? Nu vrij dichtbij! Geniet maar van het heerlijke strand weer, hier vriest het inmiddels, brrrrr! Liefs Annette
  2. Willemijn van bazel:
    4 december 2019
    Hoi Hoi,
    Ik heb besloten om gewoon in Nieuw-Zeeland te blijven, Aangezien ik nog niks van het zuidereiland heb gezien, zal ik daar 4/5 weken rondtrekken. Heb wel gedacht aan Fiji, maar werd erg duur en dan moest ik ook vrij snel alles op zuidereiland bekijken. en dan heb ik daarna nog 4 dagen in Auckland voor ik weer naar Nederland vlieg.