Mount Cook & lake tekapo

20 januari 2020 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Pas als je onderweg bent naar je volgende bestemming, een bestemming die voor mij een van de laatse zal op het zuidereiland. Besef je je hoe mooi dit land is, je gaat van een meer omringt met bergen, naar platteland met boerderijen om vervolgens weer tussen bergen met witte toppen te belanden.

De dichterbij mij vertrek komt, de meer het besef komt hoe mooie tijd ik in dit land heb gehad, en hoe veel geluk ik heb gehad met alle mensen die ik heb mogen ontmoeten en mijn reis mee heb mogen delen. Natuurlijk is mijn reis heus niet alleen maar makkelijk en leuk geweest, maar dat vergeet je snel als je om je heen kijkt, en bedenkt wat je hebt bereikt.

Afgelopen dagen heb ik eerste doorgebracht in Mount Cook, want een mooie omgeving is dat. In het dorpje is niks te doen maar de natuur is super mooi. In Mount Cook heb een senic flight gedaan met een skivliegtuigje over alle glaciers, en we zijn geland op de tasman glacier. Dit was zo'n toffe ervaring en met super leuk piloot die veel vertelde en een bonus rondje vloog met ons.

De volgende dag heb ik de hooker valky hike gedaan, vroeg opstaan om de track voor mijzelf te hebben. En optijd weer terug om de ergste hitte te vermijden!

Hierna ben ik doorgereden naar lake tekapo, aangzien ik nog 1,5 op zuidereiland ben blijf ik hier 3 nachten, het is een dorpje van niks maar het is ook wel een fijn om lekker niks te hoeven uit te kunnen rusten. Vooral met zich op mijn terug reis en thuiskomst.

Wel staat Leake Tekapo bekend om het sterren kijken, deze plaats ligt namelijk in een dark sky reserve, dit betekend dat er maar een minimale hoeveelheid lichtvervuiling is en mag zijn. Vanauit het hostel waar ik nu verblijf is er elke avond iemand die wat verteld over de sterren, dus dat heb ik gister gedaan, best interessant. Vandaag heb ik heelijk een dagje in de tekapo Springs gerelaxt, een dagje niks heerlijk.

Morgen zal ik de bus naar peel Forrest pakken, hier verblijf ik een nacht. Het enige wat ik weer is dat ik hier geen bereik zal gaan hebben. Daarna weer door naar christchurch.

Nog 5 dagen zuidereiland, en dan 3 dagen Auckland.... De tijd vliegt.

Zie jullie snel weer😁

Liefs willemijn

1. Annette:
    20 januari 2020
    Inderdaad ga je na zo’n periode, en als het eind ervan in zicht komt, beetje overdenken wat deze maanden je gebracht hebben.
    Heeel veeel herinneringen aan een prachtig land en fijne vriendschappen. En vergeet jou persoonlijke ontwikkeling niet! Enjoy nog even!!