Wanaka, Queenstown en fiordland national park

14 januari 2020 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Inmiddels zjn we al weer 2 weken verder sinds mijn laatste blog. Dus om mee te beginnem: Happy New year! 🎉🥂

Laten we beginnen met oud jaarsdag, een grote groep in mijn bus had bedacht dat ze een hike voor zonsopkomst wouden gaan doen. En ik dacht waarom ook niet, ook wist ik al wet dat het een redelijke pittige hike zou zijn. Om 2.00 snachts zijn wij opgestaan om Roy's peak op te gaan lopen, 9km steil omhoog lopen. Na 3 uur lopen was ik zo goed als boven en het was het uitzicht ook echt wel waard! Zoals jullie ook kunnen zien in de foto's!

Na 1uurtje boven te hebben staan kijken, zijn we weer naar beden gelopen want we moesten om 9.30 de bus pakken naar queenstown! Om daar oud en nieuw te gaan vieren.

Even terug kijkend op die 2 dagen ik weet niet hoe ik tot 3uur heb kunne staan feesten met misschien 5uur slaap en een lange hike. Maar het was een super gezellig avond. Tijdens Nieuwjaar heb ik ook in Queenstown nog met wat vrienden uit Auckland gezien, wat ook erg gezellig was!

Oo en niet te vergeten na een goede avond feesten moest ik de volgende ochtend om 8uur de bus weer terug pakken naar wanaka.

In wanaka heb ik de eerste dag helemaal niks gedaan, behalve genoten van het weer, de omgeving en het niks doen. De dag daarna ben ik met een reisgenoot die ik eerder had ontmoet een stuk gaan wandelen en de dag erna heb ik een spontane bui besloten om te gaan skydive!

Na een poaching I'm Franz Josef die was gecanceld, had ik besloten dat 3januari dat dag was om het te doen! En hier heb ik geen seconde spijt van gehad, het is zo vet om te doen!

4 januari ben ik weer terug vertrokken naar queenstown, en naast elke avond wat drankje drinken met vrienden en roommates, heb ik die dagen niks gedaan. Ook best lekker om weer beetje bij te kunnen slapen.

Op 7 januari vertrok ik naar foirland national prak om een cruis te doen door de milford souds een fjord op het zuidereiland. Die nacht hebben we ook geslapen in het National Park, in een gunns Camp. Een camp wat origineel is gemaakt, waar mensen verbleven die werkte in het National Park werkte aan de wegen.

De volgende dag zijn we door gereden naar bluff, het meest zuidelijke dorp van het zuidereiland. Om vanuit daar de ferry naar stewart island te pakken. Stewart staat bekend om zijn grote populatie kiwi vogels, en voor ons was het gelijk de eerste avond raak met het kiwi spotten. Na ongveer een uur buiten te hebben rond gelopen, kwam er een langs lopen😍. Best een gelukje wat de 3 dagen er voor had niemand er een gezien. De dag erna hebben we een hike gedaan op het eiland en gezellig met een groep gegeten.

Op de 11e heb ik weer de ferry naar het zuidereiland gepakt, en zijn we terug gereden naar queenstown. Waar ik nu heerlijk met 24graden in de zon lig aan het meer en iedereen weer voorzie van een update.

Morgen zal ik vertrekken naar mount Cook, dan vanaf gaat de tijd hard tot ik weer naar Nederland vlieg.... ✈️

Liefs,

Willemijn

1. Ria:
    14 januari 2020
    Wow, wat een mooie foto's! Geniet van de laatste paar weken.
  2. Oma:
    14 januari 2020
    Willemijn een heel leuke en mooie beschrijving van wat je gedaan hebt!
  3. Liesbeth:
    14 januari 2020
    Een mooi verslag met prachtige foto’s.
  4. Annette:
    14 januari 2020
    Hi Willemijn wat is het daar prachtig! Begrijpelijk dat je zo geniet! En wij hier van jou enthousiaste verhalen! Geniet nog de komende 2 weken want dan is het weer over! Time flies! 😘😘😘
  5. Karen:
    16 januari 2020
    Wat cool dat je die skydive hebt gedaan! Thans the spirit for 2020!