Trips

10 november 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Terwijl ik een nieuwe blog schrijf om iedereen in Nederland, weer een beetje op de hoogte te brengen van alles wat ik doe en heb gedaan afgelopen tijd. Heb ik ook besloten om mijzelf een beetje te verwennen en draadjesvlees voor mijzelf te maken:)

Afgelopen weken heb ik ook best wel weer veel ondernomen. Ik ben naar Thermal Wonderland geweest, een actief vulkanisch gebied  in Taupo met allemaal hot pools, Best interssant en mooi om te zien. Ook zijn we dat weekend naar natuurlijke hofpool geweest, best warm als je erin zit, al ga je niet perse heel veel lekkerder van water ruiken.

thermal wonderlandthermal wonderland

Het weekend erna was het labourday weekend hier in Nieuw-Zeeland, en dat betekende een extra dagje vrij en dus meer tijd om een mooie roodtrip te maken! met 3 andere ben ik dat weekend de oostkost gaan rijden, hebben we Gisborne en Napier bezocht. Op de vrijdag avond zijn we naar Whakatane gereden om te overnachten zodat we op de zaterdag genoeg tijd zouden hebben om de hele oost kust te kunnen rijden.

Op de zaterdag hebben we dus vrijwel de hele dag in de auto gezeten, maar dit wel om super mooie en bijzondere plekken te zien langs de oost kust. Via een van de vele grindwegen in Nieuw-Zeeland zijn we ook naar het meest oostelijke vuurtoren gereden van het Noordereiland.

East CapeEast Cape Gisborne East Cape

Op zondag zijn we naar Napier gereden, het centrum van deze stad is hele gebouwd in Art Deco style, super mooi dus om allemaal te  zien, en het wie maakt alles alleen maar mooier en leuker.

NapierNapier Napier

Afgelopen 2 weekenden ben ik niet buiten Auckland geweest, waar ik mijzelf vooral nuttig gemaakt, zo heb ik mijn kamer schoongemaakt, boodschappen gedaan en aan school gezeten. Eigenlijk gewoon alle saaie, dagelijkse taken. Wel ben ik nog een middag met 3 vrienden naar Muriwai beach geweest, om te genieten van het mooie weer.

En dit weekend ook weer in Auckland maar ik had het druk genoeg met veel verschillende evenementen. Op donderdag ben ik samen met mijn collega's naar een fashion show geweest van studenten van de universiteit van Auckland. Iets wat ik nog nooit had gedaan, maar wat wel een hele toffe ervaring was.

De dag erna had ik een gala met werk, het was een gala om geld in te zamelen voor een stichting die mensen en families met dementie helpt, om een zo goed mogelijk leven te kunnen blijven lijden. Een goeddoel geholpen en een leuke avond gehad! (zaten blijkbaar met een bekende Nieuw-Zeelandse influencer aan tafel... ik had geen idee wie ze was haha).

Gala

Gister heb ik nog als vrijwilliger bij een van de U2 concerten geholpen, en dat betekend dus ook dat ik gratis het concert mocht bijwonen. Hoewel ik geen fan ben van U2 was het tof best vet om het concert bij te kunnen wonen. (en dat gratis)

Genoeg leuke dingen dus weer gedaan afgelopen weken, en er staat ok nog meer dan genoeg op de planning!

liefs,

Willemijn

1. Annemieke:
    10 november 2019
    Wat leuk allemaal! Je vorige verslagen ook gelezen. Een mooi land lijkt me aan de foto’s te zien. Geniet lekker verder lekker bezig topper 💋
  2. Annette:
    10 november 2019
    Wat heb je weer leuke trips ondernomen Willemijn! En wat is het een prachtig en rustig eiland! Leuk om je reisverhalen steeds te lezen! Geniet er maar heel erg! Het is hier nu echt herfst, bijna alle blaadjes van de bomen af en vandaag ( zondag) in Brabant prachtig zonnig maar koud. Liefs Annette
  3. Liesbeth:
    12 november 2019