Eerste week stage

18 augustus 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Het inmiddels al weer twee weken sinds mijn laatste blogpost, dus is weer tijd op jullie een beetje op de hoogte te brengen van wat ik allemaal heb gedaan afgelopen twee weken.

8 augustus was mijn eerste stagedag. Ik had al wel van te voren kennis met ze gemaakt, maar toch blijft je eerste dag best een beetje spannend! Ook tijdens mijn eerste officieel stagedag werd ik heel erg hartelijk en fijn ontvangen. Ik wordt volledig mee gekomen in het team en mag ook al met veel dingen helpen of zelf doen.

Zaterdag (10 augustus) heb ik met een hele groep andere stagiaires afgesproken, we zouden eigenlijk alleen even een drankje gaan doen met die groep, maar het eindigde in een gezellig met elkaar eten en daarna hebben we ook nog wezen midgetgolfen. Na eten midgetgolfen ging een deel van de groep richting huis, en met het andere deel van de groep zijn we nog wat bij iemand thuis wat gaan drinken en hebben we wat gekletst.

Afgelopen maandag had ik weer gewoon stage, heb er heel erg naar mijn zin dus dan is het zeker geen straf om er elke dag te moeten werken. Ik wordt in veel dingen mee genomen. Zo mag ik mee denken over hoe we de schoenen gaan fotograferen, help ik met het maken van de foto's en heb ik afgelopen week ook mogen helpen met wat dingen aan passen in de soort van winkel die ze ook hebben.

Ook heb ik natuurlijk iets minder leuke dingen die ik moet doen, al zijn ze wel heel leerzaam. Zo heb ik nu ook geleerd hoe ik collecties op de website moet aanpassen, hoe ik producten in sale moet plaatsen en help ik ook met orders picken en versturen. Dit is ook omdat ik bij een heel klein bedrijf werk, en iedereen dus eigenlijk elkaar op alle vlakken wel een beetje helpt.

Verder ben ik afgelopen week ook al mee op een werk trip geweest naar Tauranga, dit is een kust plaats op het Noordereiland. Daar hadden ze een collectie showing en mijn baas vroeg of ik mee wou, zodat ik wat meer van het land zou zien en dan kon ik zien hoe zo'n showing gaat. Best leuk om bij te zijn want alles gaat hier zo anders dan in Nederland.

Gisteren ben ik samen met Meg (Amerikaanse) en Jeff (Duitser) naar een vulkanisch eiland geweest voor de kust van Auckland, Rangitoto. De laatste uitbarsting van deze vulkaan is 550 tot 600 jaar geleden geweest (dat is voor een vulkaan best recent). Het was een hele leuk en mooie wandeltocht, eenmaal aankomen op de top kon je heel mooi naar Auckland en omliggende eilanden kijken! En het is natuurlijk best wel gaaf om zo over een vulkaan rond te lopen. Na zo'n 5 uur rond te hebben gelopen op het eiland, was het weer tijd om terug te gaan naar Auckland.

Toen ik thuis was heb ik snel even gedoucht, gegeten en ben ik weer terug naar de stad in gegaan. Want aangezien de All Blacks gisteren speelde moest de wedstrijd natuurlijk gekeken worden! dus samen met 2 andere Nederlandse stagiaires en een Duitse jongen zijn we in een Ierse pub de wedstrijd gaan kijken. Was weer een erg gezellige avond!

Vandaag heb ik niet zo heel veel gedaan; uitgeslapen, gewassen en boodschappen gedaan, moet ook allemaal gebeuren. En mijn tweede volledige stage week begint dan ook al weer bijna.

liefs,

illemijn

1. Marlien:
    18 augustus 2019
    Leuk Willy!! Zo te horen ben je flink aan t genieten daar!😃 Liefs!
  2. Annemieke:
    18 augustus 2019
    Leuke dingen ben je aan het aan het doen daar allemaal zo te lezen geniet lekker verder 👍😀. X
  3. Karen:
    18 augustus 2019
    Wat klinkt het allemaal leuk, Rangitito hebben wij ook beklommen, best een klim! Maar uitzicht is een beloning!
  4. Annette:
    19 augustus 2019
    Heerlijk weer te lezen dat je zoveel onderneemt en geniet van deze reis.
    Liefs😘
  5. Liesbeth:
    19 augustus 2019
    Geniet er van👌
  6. Denise:
    1 september 2019
    Ik liep 2 reisverhalen achter... Wel weer leuk om te lezen. Gave beleving zeg.