Cape Reinga en Coromandel

4 augustus 2019 - Paihia, Northland, Nieuw-Zeeland

Hey Hey,

Na een drukke week ben ik weer terug in Auckland. Ik heb namelijk twee super leuke en mooie trips gemaakt deze week.

Mijn eerste trip was naar Pahia, athans dat was de plek waar we voor 2 nachten verbleven. Na maandag om 7uur uit Auckland te zijn vertrokken zijn we via een beetje toeristische route naar Pahia gereden. Dit is een heel klein dorpje in het noordlijke gedeelde van het Noordereiland, en dus eigenlijk gewoon van Nieuw-Zeeland.

Pahia ligt bij het gebied van de Bay of islands, in dit gebied zijn meer dan 140 eiland te vinden zowel bewoond als onbewoond. De middag van de aankomst heb ik een boottocht gemaakt in de Bay of islands, wat ondanks een paar goede regen buien nog steeds heel mooi was om te zien. Tijdens die tour ga je ook langs een 'bijzondere rots' althans zo prijzen ze het aan, het heet "The hole in a rock", maar meer dan een gat in een rots is het eigenlijk niet. Eenmaal terug in Pahia ben ik met een reisgenootje wat gaan eten en hebben we 's avond samen een drankje gedaan in de hostel bar.

De volgende dag hebben we de trip maken naar Cape Reinga, en ondertussen hebben we nog veel dingen gezien en gedaan! Zo hebben we door een stuk native New Zealand forrest gelopen, hebben we met een bus over 90mile beach gereden, zijn we wezen sandboarden en we hebben de dag afgesloten bij het noordelijkste punt van Nieuw-Zeeland, Cape Reinga! wat was het daar onwijs mooi. Die avond moest ik nog iets verzinnen om te eten, dus ben ik samen met een van mijn reisgenootje pannenkoeken gaan bakken, Nou ja eigenlijk bakte ik en at zij ze op, maar ondanks dat was het heel erg gezellig!

De volgende dag ben ik met 2 meiden die de zelfde trip maakte, met de ferry naar Russel gegaan, ook een heel klein plaatsje tegen over Pahia. Russel is een plaatsje wat veel geschiedenis kent, want het was namelijk de plek waar de eerste Europeanen aan wal kwamen. Overigens bestaat dit plaatsje uit 1 hoofdstraat en je bent er in 5 min door heen gelopen, op dit moment is er dus niet zoveel meer te doen.

Nadat ik woensdagavond weer in Auckland ben aangekomen, was het eigenlijk van alleen kleding wassen en opnieuw mijn tas in pakken, want voor het weekend ook weer een trip gepland naar Coromandel!

Dus vrijdag einde van de middag zat ik al weer onderweg naar mijn volgende bestemming! Deze trip heb ik met 4 andere stagiaires gemaakt, leuk om dus ook weer wat extra nieuwe mensen te ontmoeten. Aangezien we vrijdag avond laat aankwamen konden we toen niet zoveel meer doen, en zijn we dus vrijwel gelijk ons bed ingegaan, zodat iedereen de volgende dag fris was om veel dingen te gaan bekijken en bezoeken.

Zaterdag zijn we naar Cathedral cove en Hot water beach geweest, en hebben we verder nog wat in de omgeving rond gereden om wat mooie stranden of look outs te bekijken! Eerlijk is eerlijk het vele lopen en dan met name heuvels op en af daar moet ik nog erg aan wennen (en dan denken dat je toch wel een beetje een conditie hebt...). Toen we 's avonds terug waren hebben we met ze alle gekookt en zijn ik een Lisa een Duits reisgenootje buiten foto's gaan proberen te maken van de sterren want zo als je ze hier ziet, zullen we ze in Nederland niet snel zien! en na een halfuurtje spellen met camera instellingen is het mij eindelijk gelukt om een super toffe foto van het sterrenstelsel te maken.

Zondag hebben we verder niet zoveel gedaan, vanwege het slechte weer, we hebben dus een toeristische route terug naar Auckland gereden, en zijn onderweg een paar keer gestopt om wat mooie plekken te bekijken en foto's te maken.

En nu na een drukke week weer in mijn eigen kamertje, eigenlijk ook wel lekker. En aangezien ik donderdag dan echt aan mijn stage ga beginnen is het ook fijn om nog een paar wat rustigere dagen in het vooruitzicht te hebben. Heb er zin in!

Liefs,

Willemijn

1. Liesbeth Blickman:
    4 augustus 2019
    Leuk Willemijn en straks stage lopen.
    Geniet.
    Groetjes liesbeth
  2. Annette:
    4 augustus 2019
    Wat heb je weer een geweldig leuk verhaal geschreven van je activiteiten!! Heel veel gedaan en leuk dat je al mensen hebt ontmoet om dit mee te doen!
    Nog 4 minuutjes en dan ben jij al jarig daar!!!
    Alvast gefeliciteerd, ga je het met je reisgenootjes een beetje vieren??
    Succes met starten van je stage deze week!! XXX🎉😘
  3. Annette:
    4 augustus 2019
    En nu echt gefeliciteerd met je verjaardag!!!!
    🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉😘
  4. Willemijn van bazel:
    4 augustus 2019
    Helaas, veel reisjegenootjes moeten aan het werk vandaag! Maar ga genoeg leuke dingen doen dus komt helemaal goed! Dankje😊
  5. Annemieke:
    4 augustus 2019
    Wat gaaf Willemijn wat je allemaal doet en hoe je het zo schrijft leuk 😀.
    Gefeliciteerd celebrate. Heel veel plezier met je stage ☀️💋
  6. Christine:
    4 augustus 2019
    Wat een leuk verhaal weer! Prachtige foto’s! Gefeliciteerd ook!