Auckland verkennen

27 juli 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Inmiddels begin ik langzaam aan gewend te raken aan het nieuwe ritme en mijn nieuwe tijdelijke woonomgeving. Afgelopen week heb ik vooral geprobeerd zoveel mogelijk Auckland te zien, wat denk ik ook wel aardig is gelukt.

Zo ben ik een dagje naar Takapuna geweest, een wijk die aan het stand ligt en veel leuke winkeltjes heeft. Verder ben ik ook naar de Auckland art gallery geweest, heb ik het war memorial museum bezocht. En heb ik ook nog een aantal praktische zaken geregeld, zoals het openen van een bankrekening.

Ook ben ik langs gegaan bij mijn stage, om kennis te maken. Ik werd hier met open armen ontvangen en ze hebben net als ik veel zin om de stageperiode van start te laten gaan. Ik heb wat uitleg gekregen of hoe de eerste weken zullen gaan verlopen, wat mijn werkzaamheden zullen zijn en niet onbelangrijk ik heb al mijn collega's ontmoet. (voor de goede orde dit zijn er maar 4)

Vandaag ben ik naar Orakei geweest, een wijk die aan het water ligt. Het was vandaag een mooie dag om te zeilen en waren er dus veel boten op het water. Daar aangekomen zag ik dat er ergens boven op een heuvel een memorial garden zou zijn (door dat het hier winter is was hier geen bloem of plant in te zien), maar het uitzicht vanaf dat punt was wel erg mooi, Daar heb ik dan ook uitgebreid van genoten.

Voor volgende week staat er een 3-daagse trip op de planning naar het noordelijkste puntje van het eiland en omgeving, en een weekend naar coromandel met andere buitenlands stagiaires. Ben benieuwd wat deze ervaringen mij gaan brengen.

liefs,

Willemijn

1. Annemieke:
    27 juli 2019
    Wat een leuke dingen ben je al aan het doen kan me inleven. Prachtige foto’s. Mooie week weer voor de boeg geniet (blijf het schrijven) liefs annemieke 👌
  2. Ria:
    27 juli 2019
    Wat heb je al veel gedaan! Succes met fe stage!
  3. Liesbeth:
    27 juli 2019
    Mooie ervaring en geniet vooral voor dat je stage begint
  4. Annette:
    28 juli 2019
    Lieve Willemijn, leuk te lezen wat je allemaal onderneemt hoor! Zeker in het begin best een klus om dat allemaal op poten te zetten! Maar wat fijn dat ze op je stageadres zo enthousiast op je komst reageerden, voelt heel welkom. Mooie trip naar de noordkaap!
    En we kijken weer uit naar je volgende verhaal!! Liefs uit NL, 😘 Annette